sport

Jak zdrowo schudnąć do wakacji?

Lato tuż z za rogiem, dlatego dzisiaj przygotowałam miesięczne wyzwanie dla tych z Was, które mają jeszcze nieco do zrzucenia lub chciałyby po prostu lepiej wyglądać w bikini.

Przed wyzwaniem: Zważ się, zmierz i zapisz obwody w talii i brzuchu oraz zrób sobie zdjęcie.

Po 30 dniach powtórz te czynności, porównaj wyniki.

Zasady:

  1. Przez 30 dni unikaj dań typu fast-food, chipsów i słodzonych napojów,
  2. Codziennie zjadaj 1 grejpfruta lub świeżego ananasa,
  3. Codziennie ok. pół godziny po śniadaniu, obiedzie i kolacji pij po szklance czerwonej herbaty Pu-ehr,
  4. Pięć dni w tygodniu trenuj przez godzinę któryś z następujacych sportów: bieganie (ok 10 km), jazda na rolkach, jazda na rowerze (przynajmniej 16 km), gra w koszykówkę, gra w piłkę nożną, w siatkówkę plażową, trening na siłowni, squash, trening na steperze, tenis, wspinaczka, zumba.

Codziennie możesz wykonywać inny sport i mieszać je ze sobą. Tzn. Jeśli np. jedziesz rowerem łącznie ok.8 km, wykonaj dodatkowo inny sport przez kolejne pół godziny.

Jeśli jesteś osobą początkującą, czujesz, że godzina sportu na dzień to dla Ciebie za dużo, zacznij od mniejszej ilości ćwiczeń i z tygodnia na tydzień zwiększaj ich ilość. Dodatkowo możesz przedłużyć wyzwanie z 30 na 60 dni. To ważne, aby nie nabawić się kontuzji od nadmiaru ćwiczeń bez wcześniejszego przygotowania. Pamiętaj także o rozgrzewce!

W czasie wyzwania stosuj zbilansowaną dietę, aby uniknąć niedoborów. Zwróć uwagę na codzienne spożywanie kolorowych warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych i na picie odpowiedniej ilości wody. Jeśli nie jesteś pewna jak zbilansować dietę, skonsultuj się z dietetykiem.

Ważne, żeby oprócz tego także starać się chodzić, spacerować, po prostu ruszać się. Od tego ile z siebie dasz, zależą Twoje efekty. Powodzenia!

Jeśli zdecydujecie się na wyzwanie, za miesiąc pochwalcie się wynikami/zdjęciami : )

Pozdrawiam

Social media:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *